onsdag 21 juli 2010

Trött hund

Återkom aldrig med bilder på Boss födelsedag. Mycket dåligt. Skyller på värmen. Både jag och Boss var helt slut efter en lång promenad + lek.

Såhär ser en trött och varm hund ut.


Förresten har jag kommit på ett bra sätt att kyla ner honom på när det är väldigt varmt.
Använder blomsprutan och sprutar vatten på bröstkorgen på honom. Han verkar tycka att det är mysigt dessutom blir han mindre flåsig.
Isbitar är också rätt goda att suga på.
Nu önskar man att man bodde i hus istället så att man kunde ha en vattenslang och en pool åt honom.. Men men, i framtiden.

1 kommentar:

  1. Finingen:)
    Jo det verkar smarta sätt att kyla ner honom,har hört att man kan lägga en våt handuk på dem en stund me å så finns det någon kylargrej att köpa som man fyller i med vatten tror jag men som sagt ni har ju fixat en alldeles utmärkt egen grej;)
    Jag låter bara mina ligga i skuggan i det lite kyligare gräset å så anstränger jag dem inte om det är för varmt,tar det lungt å slappar i skuggan men vi hade faktiskt en liten basäng förr å det älskade de ju såklart.
    För just det där me handduk å kylar madrass eller vad som finns är jag orolig för mina gamla hundar,jag tror de skulle få ont i muskler å leder då de blir stela å onda om de ligger ute när det är för kallt i marken.

    SvaraRadera