tisdag 13 april 2010

----

Nu har vi bott i Sibbarp i lite mer än en vecka och måste säga att vi alla stormtrivs. Det finns så mycket spännande ställen att gå på.
Har hittat massa roliga områden och en del ställen där Boss kan få vara lös och leka. Känns skönt nu när man inte behöver oroa sig för bilvägar och allt för mycket folk. Boss blir så himla glad varje gång han får vara lös och han är så duktig och springer inte iväg. ca 15 meter framför sen stannar han och väntar på oss. Duktig är han.
Varje eftermiddag/kväll har vi en väldigt trött och lycklig hund. Då ligger vi hela familjen utslagna i soffan.
Önskar alla fick bo lika fint som vi bor! :)
Vårat enda problem är att han inte längre går att lämna ensam. Han blir helt hysterisk bara vi tar på oss ytterkläderna. Han som varit så duktig med det även om han nästan aldrig behöver vara ensam. Det längst han varit ensam är lite under 4 timmar och det händer som sagt VÄLDIGT sällan att han behöver vara ensam. Men det är skönt att VETA att han kan vara ensam om det behövs. Nu när det tar lite längre tid för Filip att åka hem kan det hända att han behöver vara ensam i ca 30 min på måndagar tex.
Men vi ska träna om från början så han känner sig trygg. Jobbigt med så mycket nya intryck på en gång ju, stackarn. Tills vidare får vi puzzla så gott det går :)
Snart är han för övrigt 9 månader, tiden går så fort! Helt sjukt! Brukar tänka på den dagen när vi hämtade honom.
Vi kom hem till oss och Filip och hans pappa åkte bort till Coop för att handla mat. Själv var jag med en hundvalp och fick total blackout. Satte ner stackarn på golvet och hade ingen anning om vad jag skulle göra. Vad gör jag om han kissar? Är han hungrig? Hur ska jag lyfta honom? Vad gör jag om han börjar gnälla?! Filip var borta i kanske 20 min men det kändes som en evighet. Haha. Kan tänka mig att folk som precis fött barn har samma känsla...

1 kommentar:

  1. Ja så härligt ni bor:)
    Ja ja nytt ställe å så,det är bara å träna ensamhet,det fixar ni säkert igen.
    Ha ha vad kul det lät när du beskrev hur du kände när du fick hem honom,jo jag kan säkert tänka mig att folk som fått barn åsså känner så men det är ju riktigt du brydde dig värkligen om valpen å hur han skulle må;)

    SvaraRadera